mail Dotazy a připomínky směřujte na info@episek.cz. Teplota:

meteo.amut.net
Skupina Terifoto
Fotoklub Pisek

Pro milovníky turistiky je v regionu připraveno více než 60 značených tras, stejně jako vycházek a výletů s různým stupněm náročnosti, pro všechny věkové kategorie, pěší i motorizované návštěvníky. Mapy včetně podrobných popisů tras nabízí Infocentrum Písek

Písecké hory

Příměstská rekreační oblast jihovýchodně od města. Kopcovité pásmo s nejvyšší horou Mehelník (633m), pokryté souvislými většinou jehličnatými porosty, místy uchovány původní buničiny. Ve středověku zlatorudné doly. Naučná stezka Cesta drahokamů (6,5 km) s 23 zastávkami a další vycházkové okruhy. Výhledy na Písek, Písecko, střední a částečně jihovýchodní Šumavu.

Pěší stezky

V 1

Restaurace U Smetáka a lyžařský stadion:
Značení: Místní červená značka tzv. psaníčko. U restaurace navazují další značené cesty. ze použít dvě trasy.
Doprava: Možnost využití autobusu č. 2, 3, 66 MHD (Budovcova OkU - Hradiště)
Vycházka podél řeky Otavy, příjemná v kterémkoli ročním období, po rovině, bez dalekých výhledů, mimo veřejnou dopravu, vytváří pohodu a poklidnou náladu. Cílem je restaurace U Smetáka v sezóně s občerstvením, posezením na terase s pohledem na řeku. Pokud dojdeme na lyžařský svah otevře se nám výhled na Písek a Písecké okolí.

V 2

Svatováclavské skály, Síbrovna, Židovský hřbitov
Značení: Červená a modrá pásová značka.
Doprava: Možnost využití autobusu č. 1 MHD (Budovcova OkU - Václavské předm.)
- vycházka vede podél řeky, kolem koupaliště k vyhlídce ze Svatováclavských skal na řeku Otavu, k Síbrovně s pohledem na město, k Vrcovicím a na Písecké hory.

V 3

Les Hřebíček a údolí řeky Otavy
Značení: Při cestě tam bez značení. Při návratu podél řeky pásová červená značka.
Doprava: Možnost využití autobusu č. 1, 3 MHD (Budovcova OkU - Erbenova, Racek); při návratu autobus č. 11, 33 MHD (Lázeňská ul. - Budějovická)
- dříve vyhledávané místo pro vycházky s pěkným rozhledem na Písek ze severní strany, na Vrcovické lesy, Písecké hory, k Šumavě, k vrchu Hradiště a k Čížové. Cesta vede přes Nový most po levém břehu řeky k ulici Na Jihru, na okraj města. Dále polní cestou k lesu Hřebíček. Na okraji lesa se odbočí vpravo k chatovým osadám. Po pásové červené značce zpět do Písku.

V 4

Staré lázně, Zádušní (Vrcovický) les a údolí řeky Otavy
Značení: Z Velkého náměstí k řece a částečně kolem řeky zelená pásová značka.
Doprava: Možnost využití autobusu č. 11 MHD (Budovcova OkU - Lázeňská).
- od Zádušního lesa je pěkný pohled na Písek, na předhůří Šumavy s Boubínem a Bobíkem. Na závěr jde vycházka romantickým údolím řeky Otavy.

V 5

U Vodáka
- o údolí U Vodáka můžeme použít tři trasy:
Trasa a) Značení: Červená pásová značka
Doprava: Možnost použít autobus č. 3 MHD (Budovcova OkU - Logry)
Trasa b) Značení: Místní zelené psaníčko a částečně žluté psaníčko
Doprava: Možnost využití autobusu č. 3 MHD (Budovcova OkU - Logry)
Trasa c) Ke čtvrtému rybníku Beran Můžeme dojít po přírodní naučné stezce "Cesta drahokamů" vycházka V 9.
- romantické údolí nad Pískem se čtyřmi rybníky, lemované lesy, ovocným sadem a zahrádkami, se nazývá U Vodáka. V blízkosti rybníků je obora s mufloní zvěří. V rybnících je možnost koupání a odpočinku na jejich březích. Je vhodným výchozím místem pro další vycházky a výlety do Píseckých hor. Je zde i parkoviště pro auta

V 6

Vohybal
- k zahrádkářské osadě Vohybal můžeme použít dvě trasy
Trasa a) Značení: Žluté psaníčko
Doprava: Možnost využití autobusu č. 3 MHD (Budovcova OkU - Logry)
Trasa b) Značení: Červené psaníčko
Doprava: Možnost využití autobusu č. 22 MHD (Budovcova OkU - Dr. M. Horákové)
Vohybal je jedna z nejstarších zahrádkářských osad nad Pískem. Je oblíbeným místem pro vycházky, neboť po mírném kopci je rovina s výhledy. Je vhodným výchozím místem pro další vycházky a výlety do Píseckých hor. Místo je dosažitelné autem, ale s omezenou možností zaparkovat. Od zahrádkářské osady vychází i lesní naučná stezka.

V 7

Šobrovna, Brabencovna
Trasa a) Po přechodu tratě po neznačené asfaltové silnici stále rovně do mírného kopce. Po příchodu k zahrádkám odbočuje vpravo zřetelná polní cesta a dále pěšina na kótu Šobrovny.
Trasa b) Značení: Malý úsek zelené psaníčko
Trasa c) Značení: Zelené psaníčko

V 8

Lesní hřbitov
Značení: Místy zelené a žluté psaníčko
Doprava: Možnost využití autobusu č. 4 MHD (Harantova - Lesní hřbitov)
Lesní hřbitov - pro mnohé nezvyklý objekt pro vycházku. Je však ojedinělý v ČR. Podobný je jen v Rumburku v severních Čechách. Řešení a úprava hřbitova je pozoruhodností města. Na lesním hřbitově je pochován Otakar Jeremiáš a je zde náhrobní deska Richarda Weinera. Vycházka je spojena s výhledy do krajiny a na město

V 9

Cesta drahokamů
Doprava: Možnost využití autobusu č. 22 MHD (Budovcova OkU - Dr. M. Horákové)
Trasa: Přechod přes trať a silnici Písek - Tábor. Dále stále rovně ulicí V. Kršky až ke schodům do lesa. Vejdeme do lesa a půjdeme dále neznačenou pěšinou šikmo vpravo až dojdeme na lesní cestu značenou zeleným psaníčkem. Po chvíli dojdeme k rozcestníku značek, kde se setkáme se značkou přírodní naučné stezky "Cesta drahokamů".
- "Cesta drahokamů" - přírodní naučná stezka prochází svahem lesa Amerika. Byla zřízena v roce 1968 ke 100. výročí tělovýchovy v Písku odborem TJ Jiskra Jitex. Účelem zřízení stezky bylo nejen seznámit veřejnost se zajímavostmi z přírody živé i neživé v píseckých lesích, ale i za účelem možnosti učit se poznávat přírodu. Zajímavá místa a objekty jsou označeny a popsány na tabulích.

V 10

Lesní naučná stezka. V návaznosti na V 6.
Značení: Žlutý klín a čísla na tabuli určují směr postupu.
Doprava: Jako u vycházky V 6 Vohybal.
- lesní naučná stezka je nově zřízena správou městských lesů Písek. Je výlučně určena pro poznávání a naučení se lesních dřevin rostoucích v Píseckých horách, ale i v lesích České republiky. Má celkem 20 zastavení a poměrně na malé ploše je možno seznámit se s různými lesními dřevinami. U každého stromu je tabule s číslem, názvem dřeviny a popisem.

Sportovní stezky

Účelem sportovních stezek je možnost zacvičit si v přírodě a také ověřit si svou fyzickou zdatnost. Pro tyto účely jsou na stezce různá zařízení - kladina, kruhy, hrazda, doskočiště a podobně u každé takové zastávky je tabule s popisem cviku a návodem jak si cvik obodovat. Sportovní stezka v lese Amerika byla zřízena počátkem 80. let, zatímco U Smetáka teprve nedávno.

V 11

Sportovní cesta v lese Amerika
- k počátku sportovní stezky použijeme návodu pro vycházku č. 5 U Vodáka, trasu 5b. Jakmile se podle popisu setká na lesní silničce zelené psaníčko se žlutým, ujdeme po silničce asi 20 metrů a podíváme se doprava do lesa. Asi na vzdálenost 10 metrů v lese uvidíme tabuli a to je začátek sportovní stezky. Směr sportovní stezky určuje červený klín.

Sportovní stezka U Smetáka
- k počátku sportovní stezky použijeme návodu k vycházce č. 1. Na stromě s rozcestníkem značek za restaurací je tabulka s upozorněním na sportovní stezku a určením směru k ní. Sportovní stezka je 1100 metrů dlouhá, má 8 stanovišť a jde horizontálně nad pobřežní cestou. Směr určují tabule, které jsou dobře viditelné.
Anketa

Sledujete Písek pomocí webkamer?